niedziela, 16 stycznia 2011

Sztuka Sprzedaży – kluczowa umiejętność w biznesie.

Nic nie dzieje się bez sprzedaży. Wszystko co Cię wokół otacza ktoś kiedyś sprzedał.
Wszystkie firmy, przedsiębiorstwa, instytucje, fundacje i placówki funkcjonują w sposób bezpośredni lub pośredni dzięki sprzedaży.

Dział sprzedaży zajmuje kluczową pozycję w przemyśle. Firmy, które nie zdają sobie z tego sprawy prędzej czy później popadają w poważne problemy i często wypadają z rynku.

Wiele firm wychodzi z błędnego założenia, że mając „doskonały" produkt w konkurencyjnej cenie sukces jest niemal pewny, ale prawda jest taka, że mając nawet najlepszy produkt lub świadcząc najwyższej jakości usługi firma nie utrzyma się na rynku jak nie będzie sprzedaży.

Jeżeli poważnie myślisz o swoim biznesie zacznij jak najszybciej szlifować umiejętności sprzedażowo-handlowe. Nie ważne czy chcesz prowadzić jednoosobową firmę czy duże przedsiębiorstwo jeżeli nabędziesz umiejętności jakie posiada wytrawny sprzedawca będziesz w stanie generować obroty o jakich konkurencja może tylko pomarzyć. Możesz sprzedawać produkty lub usługi własnej firmy albo pracować dla innych firm, które są gotowe docenić dobrego sprzedawcę. Jeżeli staniesz się ekspertem od sprzedaży bezpośredniej możesz stworzyć swój własny zespół handlowców, albo zarządzać siecią sprzedaży innych firm.
Armia dobrze wyszkolonych sprzedawców jest w stanie zdziałać cuda i osiągnąć o wiele lepsze wyniki niż konkurencja, która przeznacza miliardy na reklamę swoich produktów bądź usług.

Doskonaląc się w sztuce sprzedaży zawsze będziesz miał przewagę nad konkurencją, która tego nie czyni. Będziesz miał dobre wyniki bez względu na to czy jest kryzys finansowy, okres urlopowy czy święta. Nie da się przecenić wartości dobrego sprzedawcy.

Sztukę sprzedaży można opanować jak każdą inną umiejętność, ale wymaga to czasu i pracy.
Na szczęście jest skąd czerpać wiedzę. Czytaj książki, chodź na seminaria, słuchaj nagrań audio-video, rozmawiaj z innymi sprzedawcami, którzy odnoszą sukcesy, jednym słowem czerp wiedzę ze wszystkich dostępnych źródeł na temat profesjonalnej sprzedaży i wprowadzaj ją w czyn, a na wyniki nie będziesz musiał długo czekać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz