poniedziałek, 7 marca 2011

Produkt w opakowaniu

Gdy chcemy, aby towar, który sprzedajemy wyglądał jak najlepiej na półkach sklepowych i odróżniał się od oferty proponowanej przez konkurencje, najlepiej odpowiednio przygotować jego opakowanie. Jest to całkiem niezłe pole manewru zarówno dla speców od marketingu, jak i projektantów i grafików.


Działają oni zwykle całkiem sprawnie. Rozważają przy tym sprawę w wielu aspektach. Chodzi bowiem o to, by dobrymi były zarówno wielkość pudełka, jego faktura, kolorystyka. Dla niektórych klientów ważne będzie również to, czy opakowania są ekologiczne, czyli nadające się do łatwego recyclingu.

Jakie opakowania na co? Trzeba powiedzieć, że znaczenie może mieć też objętość opakowania. Ale tu uwaga. O ile w wielu sytuacjach bedzie ona świadcyzła o tym, że zawiera ono większą ilość produktu, to czasami klient zdecyduje się jednak na opakowanie mniejsze, ale za to wygodniejsze w transporcie, np. mieszczące się w kieszeni, czy wygodniejsze do trzymania w jednej ręce.

Ponadto są też i takie sytuacje, gdy liczyć będzie się nie elegancja opakowania, a jego wytrzymałość. Choćby w czasie transportu, gdy zbyt delikatne pudełko może ulec wygnieceniu, przy okazji niszcząc sam towar. Tymczasem grubsza tektura czy drewniana skrzynka może okazać się znacznie lepszym – mimo, że cięższym – rozwiązaniem tego problemu.

O autorze

Czasem piszę, czasem czytam, hobbystycznie promuję darmowe programy. W zasadzie co tu więcej pisać?

Źródło: <a href="http://www.webshock.com.pl/produkt-w-opakowaniu/">Produkt w opakowaniu</a> - pisarz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz